יום שישי, 17 בספטמבר 2010

לונגצ`נפה

לונגצ'ן רבג'אם
קוּנְקיֶן דְרימֵי אוֹזֶר (לוֹנְגְצֶ'נְפָּה)

מתוך מידע משלים עבור הטקסט "קריאה לגורו ממרחק"

קוּנְקיֶן דְרימֵי אוֹזֶר, או לוֹנְגְצֶ'ן רַבְּגָ'אם (ידוע יותר כלוֹנְגְצֶ'נְפָּה), היה מורה יוצא דופן מזרם הנינגמה של הבודהיזם הטיבטי. הוא היה חוליה מרכזית בלימוד שהועבר הן על ידי וימָאלָאמירְטָה והן על ידי פָּאדמהסמבהווה.

לונגצ'ן רבג'אם נולד ב-1308 וזוהה כגילגולה של הנסיכה פֶּמָסָל, בתו של המלך טריסונג דֶצֶן, אשר בידיה הפקיד פאדמהסמבהווה את המסורת של קָאנְדְרוֹ נינְגְטיק. לונגצ'נפה הוסמך כנזיר צעיר במנזר סָאמְיֶה. הוא למד והגיע לשליטה בוינאיה, לימודי הסוטרה והטנטרה, פילוסופיה, חיבורי המהאיאנה, סנסקריט, שירה, חיבור, דרמה, לוגיקה, אסטרולוגיה ומדיטציה.

עם הקַרְמַפָּה רָאנְגְג'וּנג דוֹרְגֶ'ה למד לונגצ'נפה את שש הטכניקות לאיחוד מתוך מחזור הקַלָצַ'קְרָה, את שש היוגות של נָארוֹפָּה, ההתוודעות הישירה לשלוש הקאיות (שלושת גופי-הבודהה) ועוד. לונגצ'נפה רכש שליטה במסורות הנינְגְמָה והסָארְמָה ונודע בתור המאסטר של ההגשמה האין-סופית (לונגצ'ן רבג'אם). מהמאסטר קוּמָרַדְזָה, המחזיק בלימוד הוִימָה נִינְגְטִיק, קיבל לונגצ'נפה את ההוראות לכל שלושת המחזורים של הדזוגצ'ן: סֶמְדֶה, לוֹנְגְדֶה ומֶה-נְגָאגְדֶה. לבסוף הוסמך כמחזיק השושלת של הנינגטיק.

לונגצ'נפה שהה בריטריט במשך שש-שבע שנים במהלכן תירגל מדיטציית דְזוֹגְצֶ'ן. הוא חווה חזיונות טהורים של גורו רינפוצ'ה, וַגְ'רָסָאטְוָה והאלוהויות השלוות והזועמות. לונגצ'נפה העביר לתלמידיו העצמות של וימה נינגטיק וקאנדרו נינגטיק. אחדים מתלמידיו העידו שראו אותו מופיע בצורת הסמבהוגאקאיה. מגיני הדהרמה אמרו ללונגצ'נפה כי שני מחזורי הנינגטיק יהיו לתועלת בני האדם.

כאחד מגדולי המלומדים והחכמים המוגשמים של טיבט, חיבר לונגצ'נפה מעל מאה וחמישים חיבורים בנושאים שונים, ובמיוחד דזוגצ'ן. הבולט שבהם הוא שבעת החיבורים (דְזוֹד דוּן), המרכז את התורות הבודהיסטיות של טיבט.



"קריאה לגורו ממרחק": מידע משלים עבור הטקסט

הצטרפות לקבלת חדשות הבלוג

חזרה לדף הראשי של הבלוג

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה