יום שישי, 24 בספטמבר 2010

ביקור הסאנגה בגומדה אוסטריה 2010

כפי שהיה בשנה שעברה, גם השנה חלקנו ביקרנו באוסטריה וקיבלנו לימוד מצ'וקי נימה רינפוצ'ה, אשר העביר שני סמינרים וביניהם יום של פוג'ת נאגקסו. אך נתחיל מההתחלה...


לאמה אוזרהגענו לגומדה יום לפני הגעתו של רינפוצ'ה, כדי לנוח ולהתרגל לקור. זכינו לקבלת פנים חמה מכל החברים מהסאנגה האוסטרית, וגם לאמה טנזין ולאמה אוזר. ביום הגעתו של רינפוצ'ה צוירה מנדלה מחול לכבודו בכניסה, הדליקו סאנג ופרשו דגלים חדשים כמו שנהוג לקראת קבלת פניו של בודהיסטווה גדול.




כאשר מכוניתו של רינפוצ'ה הופיע באופק, שתי קונכיות התחילו לנגן וכולנו נעמדנו לפגוש את המורה לו חיכינו וייחלנו. אחרי טכס הגעתו המרגש, רינפוצ'ה עשה סיור בגומדה ונתן לימוד קצר על האופן בו הוא רואה סימנים של הצלחה בהתקדמות של תלמידיו, חיצוניים, פנימיים וסודיים. הסימנים החיצוניים זו המהירות בה גומדה הופך מחורבה למרכז מתפקד שיכול לאכלס יותר מ-100 משתתפים.





צ'וקי נימה רינפוצ'ה הסימנים הפנימיים הם השאיפה של התלמידים לשרת את כל הבאים בשערי גומדה ולשים את צרכי הזולת מעל לצורכיהם שלהם. הסימנים הסודיים הם פירות התרגול של כל אחד מהנוכחים, בכך שעם הזמן אישיותם הופכת להיות עדינה יותר, הם הופכים להיות שלווים וסובלניים יותר לעצמם ולסביבתם. רינפוצ'ה קורא לזה יופי פנימי, inner beauty.




תרגול טארה לזמננולמחרת התחיל הסמינר דהרמה ההראשון, "Skillful Grace : Tara Practice for our times" "חסד מיומן: תרגול טארה לזמננו". סמינר זה הינו ראשון בתכנית הדרגתית שרינפוצ'ה יעביר על תרגול זה במשך כמה שנים. סדרת לימוד זו מהווה דרך תרגול מלאה מא' עד ת'. בקרוב, הקלטות הלימוד יהיו זמינות באתר "שמש הדהרמה" כולל הסברים של לאמות בכירים, כך שניתן יהיה לזכות ללימוד דהרמה זה גם כאשר אין באפשרותנו להגיע לשמוע את רינפוצ'ה ישירות.

במהלך הסמינר חגגנו יום הולדת לרינפוצ'ה, בה הבאנו לו את המתנה מכל הסאנגה בישראל: גלגל עם מאתים מליון מנטרות חמלה וכסף למימון מחייתו של נזיר לשנה. רינפוצ'ה שמח על המתנה וקיבל בהתרגשות גם השנה תמיכה כספית שנתית לנזיר במנזרו.





בסיום הסמינר, הגיעו כל שאר החברים מהארץ כדי לשתתף בפוג'ת נאגקסו. זוהי פוג'ה לטיהור ותיקון נדרים שניזוקו ומעשים שליליים, שמתבססת על גורו רינפוצ'ה ו- 12 ההיבטים שלו, וכוללת את 100 האלוהויות השלוות והזועמות, הגשת מנחות וטקסטים רבים של וידוי וטיהור. כדי לערוך את הפוג'ה בצורה אופטימלית נדרשת נוכחותם של מאסטר, נזירים בעלי נדרים נקיים ומתרגלים משני המינים. לא בכל מקום במערב יש את כל הגורמים הללו ולכן אירוע כזה במערב מיוחד במינו.

בהפסקת הצהריים באותו יום, רינפוצ'ה הזמין את כל המשלחת הישראלית (13 מבוגרים ו-5 ילדים) לסעודה משותפת, רינפוצ'ה מסר לכולם שהוא מאוד שמח לראות תלמידים ישראלים כה רבים מגיעים אליו, ושהוא שומר את כולנו בליבו ותפילותיו. כמו כן הוא הדגיש את החשיבות של הרמוניה וכבוד הדדי בין כל המתרגלים. בסיום הארוחה הראנו לרינפוצ'ה את העותקים הראשונים של "ספר מזמורים של ראנגג'ונג ישה" המתורגם לעברית, והוא בירך אותם. רינפוצ'ה אישר לנו גם לתרגם את התרגול של בודהה שקיימוני לעברית.





הסמינר השני היה בנושא "עצות מלב ללב" מתוך לימוד מיוחד של פאדמסבהווה לבת זוגו, ישה צוגיאל. הלימוד של רינפוצ'ה היה כה מעמיק ועם זאת ישיר ומועבר מנסיונו האישי של רינפוצ'ה, כך שהרגשתי האישית היא שקיבלנו את האוצר הגדול ביותר שניתן לקבל ואיננו זקוקים יותר לדבר על מנת לתרגל ולזכות לפירות התרגול.

לקראת סיום ביקורנו זכינו לעוד מפגש עם רינפוצ'ה בנושא הקמת "בית דהרמה" בארץ. רינפוצ'ה ענה לשאלותינו ונתן כמה הבהרות על מנת להקים "בית של דהרמה" אשר ישרת את כל המתרגלים של תורת הבודהה. בסוף המפגש העניק לנו רינפוצ'ה את ברכתו להקמת בית דהרמה בארץ.



תמונה קבוצתית עם לאמות טנזין ואוזר

לו יהי שנזכה ליישם את כל עצותיו של רינפוצ'ה.




הצטרפות לקבלת חדשות הבלוג

חזרה לדף הראשי של הבלוג

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה