יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

ציקיי צ`וקלינג רינפוצ`ה: ראיון עבור "ראבסל"

צ'וקלינג רינפוצ'ה
ראיון מ-1996 שבו מספר צ'וקלינג רינפוצ'ה על חייו, מוריו והכשרתו, ועל זיהוי בנו הצעיר כגלגולו של דילגו קיינצה רינפוצ'ה.
[ההערות בסוגריים מרובעים הן משל המתרגמת והעורכת]

נולדתי במנזר של צ'וקי נימה, דרונגנגור גומפה (Drongngur gompa), בשעת זריחה ביום העשירי של החודש השישי. הגעתי לנפאל כשנה לפני ההפיכה בטיבט. מוטב שלא לומר שאני טיבטי ולדבר רבות על עזיבתי את טיבט, משום שאני ובני משפחתי בעלי דרכונים נפאלים ויש לנו מנזרים כאן.
הגענו לנפאל כשהייתי בן שבע. זוהיתי על ידי הקארמפה ה-16 בגיל תשע. אז הלכתי לרומטק (Rumtek) ללמוד.
מוטב שלא לדבר על לידתי בטיבט וכן הלאה, משום שאנחנו חברים טובים מאוד של המלך הנפאלי והממשלה, ואנו נחשבים כנפאלים. מספיק שתאמר שנולדתי בדרונגנגור גומפה ואז הגעתי לנאגי גומפה (Nagi gompa). עדיף לא להזכיר את טיבט. בפתיחה של המנזר שלנו, המלך הנפאלי שלח נציג לטקס, והם לא אוהבים לשמוע שאנחנו טיבטים.
צ'וקלינג רינפוצ'ה וצ'וקי נימה רינפוצ'הכשטולקו צ'וקי נימה היה בן 11 ואני הייתי בן 9, הלכנו ללמוד ברומטק. נשארנו שם כ-12 שנים, למדנו על פי המסורת של הקאגיו, למדנו איך להיות מאסטרים של ואג'ריאנה, איך להכין טורמות וכיוצא בזה. הקארמפה הזמין את קאלו רינפוצ'ה להעביר לכולנו את החניכות וההעברות של הקאגיו, את שש היוגות של נארופה, כמו גם את לימודי השאנגפה קאגיו (Shangpa Kagyu). באותו הזמן היה שם גם דזונגסאר קיינצה.
מקארמפה עצמו קיבלנו את החניכות של צ'יקשה קונדרול (Chikshe Kundrol), גיאצ'ן קאדזו (Gyachen Kadzod) וחניכות רבות אחרות. את הקאגיו נאגזו (Kagyud Ngagdzod) הקארמפה העביר לנו במנזר שלנו בנפאל.
כשהייתי כבן 14 דילגו קיינצה רינפוצ'ה הגיע לבאודהה (Baudha) להעביר את החניכות השלמות של הנינגטיק צאפו (Nyingthig Tsapo wongs) ואבי טולקו אורגיין ביקש ממני לבוא מרומטק ולקבל אותן. קיבלתי גם את ההעברות של הקאגיור שהוד קדושתו דילגו קיינצה רינפוצ'ה העביר בבודהה לאחר מכן.
מאוחר יותר גיה לאמה העביר לנו בהדרגה שטח אדמה ואבי תכנן לבנות מנזר. אז קיבלנו שטח אדמה והוא בנה את קה-נינג-שדרוב-לינג (Kah-Nying Shedrup Ling) וביקש מהקארמפה שירשה לנו לעזוב.
אחר כך בדהרה-דון (Dehra Dun) קיבלתי מדילגו קיינצה רינפוצ'ה את ההעצמות והחניכות השלמות של רינצ'ן טרזו (Rinchen Terdzod) [“האוצר הגדול של טרמות יקרות”]. לאחר מכן הוא העביר לנו במנזר שלנו בבאודהה את החניכות של האוצרות החדשים, את הנינגטיק יאבז'י (Nyingtig Yabzhi), את השיעורים על הגיו סנגווה נינגפו (Gyud Sangwa Nyingpo), את הלאם-רים ישה נינגפו (Lamrim Yeshe Nyingpo) [ “מבוא לאור החכמה"] וכן הלאה.
כמו כן דילגו קיינצה רינפוצ'ה העניק לנו את ההעצמות של ג'טסון פודרוג (Jatshon Podrug) , את העצמות-הסוטרה של נינגמה קהמה (Nyingma Kahma) ואת ההעצמה של גיוטרול (Gyutrul) השליו והזועם.
דילגו קיינצה רינפוצ'הקיבלתי את העברת הדזוגצ'ן דסום (Dzogchen Desum) מדילגו קיינצה רינפוצ'ה ובנוסף קיבלתי אותה שלוש פעמים מאבי, כשהוא העביר זאת בנאגי-גומפה לגומצ'ן קמפלגס, לדווֹ רינפוצ'ה ולטולקואים האחרים ממסורת הקאגיו.
קיבלתי את הקונזאנג טוגטיק (Kunzang Thugthig) ["תמצית הלב של סמבטהבהדרה"] חמש פעמים. אחר כך בנאגי-גומפה שוב קיבלתי את הצ'וקלינג טרסאר (Chokling Tersar) ["האוצרות החדשים של צ'וקגיור לינגפה"] מאבי לבקשתו ובחסותו של ג'אמגון רינפוצ'ה. כך שקיבלתי זאת פעמיים, משתי שושלות שונות.
כמו כן קיבלתי את כל לימודי ישה לאמה, יחד עם דריקונג קיאבגון רינפוצ'ה, שנתן את חסותו לכך, ואת הלימודים על הקאדינג שוגלאב (Kading Shoglab) [“מעוף הגארודה"]. פגשתי את רינפוצ'ה גם בבהוטן אבל לא קיבלתי שיעורים שם.
קיבלתי את לימודי הגיו שנגווה נינגפו (Gyud Sangwa Nyingpo, Guhyagarbha tantra) פעמיים במנזרו של דילגו קיינצה רינפוצ'ה.
כאשר קיינצה רינפוצ'ה הזמין קנפו מדזצ'וקהה (Dzachukha), חניך של קנפו טופגה, שהיה גם מורו של של קיינצה רינפוצ'ה, קיבלתי ממנו שוב את ההסברים על הגיו שנגווה נינגפו.
ממחזורי הנינגמה קיבלתי את החניכות השלמות של ריגפיי צאל (Rigpa'i tsal wangs), מבוא לטבע התודעה. מהקהמה (Kahma) קיבלתי את החניכות השלמות של דורג'ה סנסום (Dorje Sensum wongs) ומהטרמה קיבלתי את הרינצ'ן טרזו (Rinchen Terdzod), את האוצרות החדשים, את הג'טסון פודרג, את החניכות השלמות של קה-גון-פור-סום (the Kah Gon Phur Sum wongs) ואת הנינגטיק צאפו (Nyingthig Tsapod). קיבלתי את הנינגטיק צאפו פעמיים מדילגו קיינצה רינפוצ'ה: פעם כשהוא העביר אותו בנאגי גומפה, ופעם כשהוא העביר אותו לטרינליי נורבו רינפוצ'ה במנזר של קיינצה.
קארמפהקיבלתי פעמיים את הצאסום אוסל נינטיק (Tsasum Osel Nyinthig), טרמה של הקיינצה הראשון וגם קיבלתי פעמיים את הלימוד השלם של נינטיק יאז'י. בפעם הראשונה זה היה כשהקארמפה שהה ברומטק והזמין את הוד קדושתו דילגו קיינצה, שגר אז בקאלימפונג, לבוא לרומטק להעביר זאת. באותה פעם, מלבד הקארמפה ה-16 רנגג'ונג ריגפיי דורג'ה, נכחו שם גם שאמאר רינפוצ'ה, גיאלצב רינפוצ'ה, ג'אמגון רינפוצ'ה, טוגפה רינפוצ'ה ואנוכי. סיטו רינפוצ'ה היה חולה ולכן לא היה שם. היינו רק שישה. יותר מאוחר קיבלתי זאת שוב במנזר שלנו, כשהוא העביר את הלימוד לאבי.
קיבלתי את הציקסום נדק (Tsiksum Nedek) של גאראב דורג'ה כחמש או שש פעמים. כך שקיבלתי העברות והעצמות רבות.
ממחזורי הנינגמה קיבלתי מדילגו קיינצה רינפוצ'ה את כל החניכות וההעברות לפי הקהמה והטרמה.
את הצ'וקלינג טרסאר ואת החניכות השלמות של הצ'ודוואנג גיאצה (Chodwang Gyatsa wongs) קיבלתי מאבי, שהיה היחיד שהחזיק בהעברות של הצ'ודוואנג גיאצה.
טולקו אורגיין רינפוצ'האת חניכות-הטרמה החשובות ביותר קיבלתי מאבי, כמו גם את המחזור של קהלינג ז'יטרו (Kahling Zhitro cycle), את המחזור של אומה ראנדרול (Uma Rangdrol cycle) ואת המחזור של קונזאנג טוגטיק שהיה התרגול הייחודי של אבי. קיבלתי זאת כחמש פעמים מאבי.
לפני שאבי נפטר, הוא העביר זאת לחמישה סטודנטים מאמריקה, שבאו במיוחד ועשו הרבה בעיות כי הובטח להם שיקבלו זאת, אז הוא העביר להם את הלימוד לפני שנפטר.
כשהייתי כבן 19, חזרתי הביתה מרומטק והפכתי ל"דורג'ה לופון" (ואג'רה מאסטר) של המנזר שלנו. מאז ועד היום, כשאני בן 43 שנים, אני מעביר כל שנה את הגוטור (Gutor) בחודש ה12, את הצקאר דרובצ'ן (Tsekar Drubchen) [תרגול של אמיטיוס לבן] בחודש הראשון ואת הנגאקסו דרובצ'ן (Ngakso drupchen) בחודש השני.
פעם תרגלנו זאת בנאגי גומפה ופעם באסורה, כשאמי עוד חייתה שם.
ביום העשירי אני עושה את הטרינליי נינגפו הבינוני או המורחב וביום ה-25 את הקורוקולה (Kurukulle). ביום השלושים אנחנו עושים את הנגאקסו. בארבעת ימי הבודהה המיוחדים אנחנו עושים את הנגאקסו או את הצקאר (Tshekar), לחייהם הארוכים של כל המאסטרים.
אמשיך לעשות זאת עד שאמות. אני מקווה גם לעשות רטריט באסורה או נאגי גומפה. זה הכל לגבי סיפור חיי.
אנא אל תזכיר בראיון ב"ראבסל" את טיבט, שהלכתי הרבה לצאקי גומפה ושעזבנו אחרי המהפכה. אתה יכול פשוט לומר שבאתי מטיבט ואז נשארתי בנאגי גומפה בנפאל. אז אבי שלח אותי לרומטק ללמוד כ-13 שנים.
מורי השורש שלי בשושלת הקאגיו הם הקארמפה וקאלו רינפוצ'ה. כשהקארמפה הזמין את דילגו קיינצה רינפוצ'ה לרומטק כדי להעביר את הנינגטיק יאבז'י, קיבלתי זאת עם שאמאר רינפוצ'ה, גיאלצב רינפוצ'ה וכן הלאה.
אמרתי הרבה פעמים שמורה השורש שלי הוא דילגו קיינצה רינפוצ'ה, וגם פודאר קנפו, אותו פגשתי בבהוטן. חשתי מסירות רבה כלפי פודאר קנפו וקיבלתי ממנו את לימודי הציקסום נדג (Tsiksum Nedeg) ממנו. הוא נפטר זמן קצר לאחר מכן.
כשהקארמפה הגיע למנזר שלנו ללמד את הקאגיו נאגזו במשך חודש, כל הטולקואים הגדולים של הקאגיו היו שם, כמו שאמאר, סיטו, גיאלצב, ג'מגון, דאבזנג, זאבצ'ו, גארוואנג, דזוגצ'ן פונלוב, בארדו, טנגה, טראריק, דרובוואנג גיאטרול, צ'וקי נימה וטראנגו רינפוצ'ה. כשההעצמות החלו, מלך-הדהרמה הנפאלי השתתף גם הוא בטקס הפתיחה.
מספר שנים לאחר מכן כשהוד קדושתו דילגו קיינצה רינפוצ'ה שהה במנזר שלנו לתקופה של מספר חודשים, קיבלתי ממנו את ההעצמות, החניכות והלימודים של צ'וקלינג טרסאר, של הנינגטיק יאבז'י ושל הגהויגארבה (Guhyagarbha) טנטרה.
אני ואג'רה מאסטר במנזר שלנו כבר כ-13 שנים.
במנזר שלי בקהאם (Kham) יש שני גלגולים של ציקיי צ'וקלינג. יש שלושה גלגולים של צ'וקלינג – הגוף, הדיבור והתודעה. הגלגול בקהאם זוהה על ידי קיינצה צוקי לודרו. הוא התגלמות החכמה של ציקיי צ'וקלינג. נֶטֶן צ'וקלינג האחר ואנוכי זוהינו על ידי הקארמפה ה-16. זה שבקהאם טיפל במנזר שם. מכיוון שהוא לא קיבל העצמות רבות, הוא הגיע לנאגי גומפה וקיבל את ההעצמות והחניכות של צ'וקלינג במנזר בנצ'ן (Benchen).
את הדזוגצ'ן דוסום והדרכות אחרות הוא קיבל מאבי. אני אעביר לו את האוצרות החדשים אחרי שריפת הגופה, החל מהיום ה-18 של החודש הטיבטי הנוכחי.
בכל פעם שדילגו קיינצה רינפוצה העביר תרגול דרובצ'ן (Drupchen) הוא היה קורא לי לבוא לתרגול. לפעמים הייתה חפיפה עם התרגול של הדרובצ'ן אצלנו, אז הייתי מגיע באיחור של כמה ימים. באופן כללי הוד קדושתו חיבב אותי מאוד ותמיד ביקש ממני לבוא לכל העצמה או שיעור שהוא היה מעביר. הוא היה מחכה לבואי. מאז שהוא החל להעביר את הצוקצ'ן דוספה דרובצ'ן (Tsokchen Duspa drupchens) ועד יומו האחרון, אני תמיד נכחתי שם. לפעמים היינו מעבירים את הצקאר דרובצ'ן (Tshekar drupchen) באותו הזמן, ומכיוון שהייתי הואג'רה מאסטר בצקאר דרובצ'ן הייתי מאחר במספר ימים, והייתי מגיע מיד אחרי שהייתי מסיים.
לפני שנסעתי למלזיה הלכתי לפגוש אותו עם שני פסלים עתיקים של גורו רינפוצ'ה שקניתי. הוא קרא תפילות מיוחדות מאוד של גורו רינפוצ'ה ואמר שעלי ללמד, משום שיש ביכולתי להועיל לאסכולת הנינגמה. גם כשהוא קיים פוג'ות מיוחדות הוא היה קורא לי. הוא באמת אהב אותי מאוד.
אנשים אומרים שבחיים האלה אין לי הרבה פחד; אני לא מפחד מהמוות או ממאו צה טונג. אבל אני מפחד מאוד משלושה דברים: הסמאיה שלי עם הקארמפה ה-16, עם אבא שלי ועם דילגו קיינצה רינפוצ'ה. כמובן, אני לא יכול לנהוג כמו שנארופה נהג כלפי טילופה, אבל אני חש את אותו האמון.
כששמעתי שדילגו קיינצה נפטר בבהוטן הייתי כה מדוכדך שבכיתי במשך שבעה ימים. זה היה כאילו השמש שקעה לעולמים. אחר כך הגעתי במהירות האפשרית לבהוטן כדי לראות את ה"קונדונג" [גופתו של המורה] ואז הרגשתי מעט טוב יותר. כשחזרתי לנפאל, אבי אמר שהשמש של אסכולת הנינגמה שקעה, והוא היה מודאג מאוד.
רינפוצ'ה אמר לי לקבל את ההדרכות-שבעל-פה לגבי התרגול שלי מאבי ומניושול קנפו רינפוצ'ה (Nyoshul Khenpo Rinpopche), וכך עשיתי. קיבלתי את השיעורים על קונזאנג טוגטיק (Kunzang Tuktig) מאבי ואת הקאדינג שוגלב (Kahding Shoglab) מניושול קנפו, וכך גם הדרכות רבות על טבע התודעה. גם בני קיבל את השיעורים יחד איתי. אבי העביר לבני פאקצ'וק רינפוצ'ה את הקונזאנג טוגטיק והרבה הדרכות על טבע התודעה, ואמר שהוא יתרגל דזוגצ'ן. קיינצה רינפוצ'ה באמת חיבב אותי מאוד והייתה לי מסירות רבה כלפיו. לי היה את ה"לאסו" של המסירות והוא היה קרס הברזל של החמלה. כששני דברים אלו באים ביחד, הדברים עולים יפה.
טרולשיק רינפוצ'האני יודע שבני הוא הגלגול האמיתי של דילגו קיינצה רינפוצ'ה, משום שלטרולשיק רינפוצ'ה היו הרבה חזיונות טהורים, נבואות וחלומות לגביו, והדלאי לאמה גם כן הסכים על כך. כשהגעתי לנאגי גומפה עם היאנגסי ["גלגול חדש", כינוי לגלגול של מורה בצעירותו], הבאתי אותו לפני אבי ואמרתי שהוא דילגו קיינצה, הוא אמר לי שהוא חשב כך אבל לא אמר דבר. הוא הסביר שזה בגלל שהייתה לי מסירות עצומה לקיינצה רינפוצ'ה והיתה לנו סמאיה טהורה. הוא אמר שמכיוון שדילגו קיינצה היה בעל חופש להיוולד היכן שירצה, ומכיוון שהסמאיה, הקשר שלנו היה טהור – הוא נולד במשפחתי. אבי חזה שהוא יחזיק בכל השושלות של הקהמה והטרמה. אני גם חושב כך. כשהלכנו לראות את הדלאי לאמה עם היאנגסי, הוד קדושתו שמח מאוד לראות אותו. הוא קיבל את ברכתו של היאנגסי וקאטה אותה הוא ענד לצווארו. הוא הגיש את הייצוגים של הגוף, הדיבור והתודעה, וקרא ברכות לרוב. הוא הגיש את מצחו לזה של היאנגסי והתפלל למען יתר המאסטרים והתורות.
הוא אמר שג'אמיאנג קיינצה וואנגפו (Jamyang Khyentse Wangpo) למד מפי 108 מורים מלומדים שהגשימו את הדרך, והוא היה בעל הגשמה עילאית. הוא אמר שהגלגול של ג'אמיאנג קיינצה וואנגפו היה דילגו קיינצה רינפוצ'ה – שהיה מורה השורש שלו, ושזהו הגלגול האמיתי של דילגו קיינצה רינפוצ'ה.
הוא חזה שהיאנגסי יחזיק בכל ההעצמות, ההעברות, הלימודים וההוראות-שבעל-פה של ארבע האסכולות – נינגמה, קאגיו, סאקיה וגלוג, אך הוא יהיה חסר פניות ונקודת המבט שלו תהיה זו של הדזוגצ'ן, המדיטציה שלו תהיה דזוגצ'ן ופעולותיו יהיו דזוגצ'ן. הוא אמר שהוא יתרגל את ה"למדרה" (Lamdre) של הסאקיה, את ה"לאמרים צ'נפו" של הגלוגפה, את שש היוגות של הקאגיו ויתרגל דזוגצ'ן כמו קודמו דילגו קיינצה רינפוצ'ה – את ההדרכות שבעל-פה של הדזוגצ'ן.
דילגו קיינצה יאנגסי רינפוצ'המאז שהוא היה קטן מאוד, הייתה בו מסירות גדולה כלפי גורו רינפוצ'ה, והוא היה מצמיד את מצחו לכל תמונה של גורו רינפוצ'ה או משתחווה אליה, ותמיד שואל היכן גורו רינפוצ'ה נמצא. בנוגע ליידאם, כשהוא היה רואה פורבות (phurbas [פגיון טקסי, כאן הכוונה ליידאם וג'רהקילאיה]) או תמונות של פורבה, הוא היה נוגע בהם במצחו. בנוגע לדאקיניות – הוא כיבד כל תמונה של דאקיני, ולגבי מגיני הדהרמה – מייד כשהוא למד לדבר, בכל הזדמנות בה הוא ראה דמות של מגן, הוא שאל: “אקג'אטי?” [התגלמות זועמת של טארה]. כך שהוא כבר זיהה את המורה כגורו רינפוצ'ה, את היידאם כפורבה, ואת המגן כאקג'אטי.
הוד קדושתו הדלאי לאמה אמר שהיאנגסי לא יהיה מזוהה עם זרם ספציפי [רימֶה], אלא נקודת המבט שלו תהיה זו של הדזוגצ'ן, ושכל הסימנים מבשרי טובות. אורגיין טובגיאל רינפוצ'ה אמר לי שעל מנת להיפטר ממכשולים היאנגסי צריך לקבל את ההעצמה של צ'ימה פגמה נינגטיק (Chime Phagma Nyingthig) מדזונגסאר קיינצה רינפוצ'ה ואת העצמת הניאגלוג פורבה (Nyaglug Phurba empowerment), אוצר-תודעה מחייו הקודמים, מרבג'ם רינפוצ'ה. לא ביקשתי מייד מרבג'ם רינפוצ'ה. שאלתי את דזונגסאר קיינצה רינפוצ'ה לגבי הצ'ימה פגמה נינגטיק והוא אמר שהוא יעביר אותו בחודש הראשון, מכיוון שהוא תכנן לבוא ולקבל כמה שיעורים מאבי באותו הזמן. דזונגסאר קיינצה תכנן לקבל בזמנו שיעורי טרקצ'ו וטוגאל (tregcho and thogal) מאבי והוא אמר שהוא יעביר זאת [את הצ'ימה פגמה נינגטיק] אז. אז נפטר אבי ודזונגסאר קיינצה הגיע לראות את הקונדונג יקר-הערך [גופתו של המורה] וזה לא היה עיתוי מתאים להעביר בו את הצ'ימה פגמה נינגטיק ליאנגסי, ולא ביקשתי זאת שוב.
לפני מספר שנים הלכנו לקאגיו מונלאם בלומביני, ולקחנו עמנו את היאנגסי. באותו הזמן צ'וגייה טריזין רינפוצ'ה שהה שם ברטריט והבאתי את היאנגסי כדי לראות אותו בין מחזורי התרגול שלו. באותו הזמן נכחו שם גם צ'וקי נימה, אנוכי, אשתי ובני הבכור. צ'וגייה טריזין שאל אותי שאל אותי אם זהו בני הצעיר ואמר:” האין זה דילגו קיינצה רינפוצ'ה?” העוזר המזוקן שלו היה מופתע מאוד, וזכר בבהירות שהוא זיהה את היאנגסי באותה עת. אז באותו זמן, כשהיאנגסי היה רק בן שישה חודשים, צ'וגייה טריזין כבר זיהה אותו. אז צ'וגייה טריזין, טרולשיק רינפוצ'ה, הדלאי לאמה וסאקיה טריזין כולם הסכימו על כך.
אשתי הייתה מודאגת שמא יתעוררו מכשולים ואמרה שעלינו לתרגל הרבה ז'אבטן (zhabten), אבל אני לא הייתי מודאג כלל. בעבר קיבלתי הרבה העצמות של פורבה מהוד קדושתו סאקיה טריזין. בטקס הפתיחה של המנזר של טרארג רינפוצ'ה, הוד קדושתו סאקיה טריזין העביר העצמה מורחבת של פורבה, אותה קיבלתי בשלמותה. היידאם שלי הוא פורבה והיידאם שלו הוא גם פורבה. יש בי מסירות רבה כלפיו והוא מחבב אותי מאוד.
היות שהשנה היאנגסי יהיה בן שלוש שנים, כשפוואר רינפוצ'ה (Pewar Rinpoche) הלך ללומביני כדי לפגוש את הוד קדושתו סאקיה טריזין בשביל הסאקיה מונלאם (Sakya Monlam), ביקשנו מסאקיה טריזין באמצעות פוואר רינפוצ'ה, יחד עם מנחות לתפילות עבור אבי, שיחזה את עתידו של היאנגסי. הוא אמר שהיאנגסי צריך לקבל את ההעצמה של הצ'ימה פגמה נינגטיק ושעלינו לבצע את התרגול לאריכות-הימים הקשור לכך, כמו גם 100,000 בארצ'ה לאמסל (Barche Lamsel) וגם כמה תרגולים של הבודהות-המגנים, ולא יהיו שום מכשולים. אז תרגלנו מספר פעמים 100,000 בארצ'ה לאמסל, וכמה תרגולים של המגנים, כגון דורטרו להמו (Durtro Lhamo).
יום אחד הלכנו לראות את צ'וגייה טריזין והוא אמר שהוא מעוניין להגיש את הייצוגים של הגוף, הדיבור והתודעה ליאנגסי והציע להעביר לו את ההעצמה של הצ'ימה פגמה נינגטיק, אז הזמנתי אותו לבוא למנזר שלנו. הוא הגיע יום לאחר שריפת הגופה והעביר זאת לכולנו: קאנדרו לאמו [אשתו של דילגו קיינצה רינפוצ'ה], היאנגסי, אנוכי, אשתי, ובני הבכור. הוא העביר זאת בהרחבה רבה, והגיש את הייצוגים של הגוף, הדיבור והתודעה. הוא העביר את הצ'ימה פגמה נינגטיק מתוך הרינצ'ן טרדזו. צ'וגייה טריזין קיבל את ההעצמה של הצ'ימה פגמה נינגטיק מדילגו קיינצה בלהסה, בבית הנאגפונג. זה היה אותה ההעצמה כמו זאת מהרינצ'ן טרדזו. אז הוא העביר את אותה ההעצמה שהוא קיבל מדילגו קיינצה רינפוצ'ה בלהסה וגם קרא הרבה תפילות. זה היה אירוע מבשר טובות וקאנדרו כמו גם נגודרופ היו שמחים מאוד.
בעוד שאני קיבלתי הרבה העצמות, העברות ולימודים ממורה השורש שלי,דילגו קיינטסה רינפוצ'ה, אני עצמי לא חשתי שאני מסוגל להעביר את העצמות מורה-השורש שלי. אמרתי זאת לאבי והוא אמר לי קודם כל להציע את הייצוגים של הגוף, הדיבור והתודעה ליאנגסי במקדש בסוויאמבהו (Sawyambhu) ולא להתייחס אליו כאל ילד אלא כאל מורה השורש המקורי שלי. אז כשהתחלתי להעביר את העצמות הצ'וקלינג טרסאר בסוויאמבהו, הגשתי את הייצוגים של הגוף, הדיבור והתודעה ליאנגסי, והוא קיבל אותם בשמחה. מייד לאחר מכן העברתי את ההעצמה של הפורבה כדי להפטר ממכשולים. הוא קיבל את ההעצמות כל היום והקשיב היטב. הוא קיבל הרבה העצמות לאריכות-ימים, את הדרובפה קאגייה (Drubpa Kagye) את היידאמים ואת כל האוצרות העמוקים של צ'וקגיור לינגפה (Chokgyur Lingpa). אני מאוד שמח שאני יכול להעניק לו את כל ההעצמות של שושלת צ'וקלינג. בעתיד אני אדאג שיקבל את הקהאמה והטרמה של הנינגמה מטרולשיק רינפוצ'ה, את אוצרות התודעה מחייו הקודמים מרבג'ם רינפוצ'ה והעברות והעצמות של קהאמה וטרמה מדזונגסאר קיינצה רינפוצ'ה, בדיוק כפי שהדלאי לאמה אמר. כך כל חניכיו לשעבר יעבירו לו בהדרגה את כל ההעצמות וההעברות המבשילות והמשחררות. הכל מאוד מבשר טובות.
כשהלכנו למנזר שצ'ן עם היאנגסי ביום מושלם מבחינה אסטרולוגית, הוא קיבל יחס זהה לזה שקיבל הוד קדושתו דילגו קיינצה רינפוצ'ה, מה ששימח אותי מאוד. קהנדרו ורבג'ם רינפוצ'ה הגישו את הייצוגים של הגוף, הדיבור והתודעה לאריכות ימיו. לי הם נתנו פסל של צפאגמה בתור גאו [Gao , סוג של קמע הנענד כתליון] לאריכות ימי, לדצ'ן [אשתו של צ'וקלינג רינפוצ'ה] הם העניקו דזי [Dzi , חרוזים טיבטיים נדירים] ומתנות עבור בנותינו ממשפחת דילגו. כולנו שמחנו מאוד.
אחרי שהיאנגסי נולד, נאמדרול גיימצו – המזכיר של צ'וקי נימה – בא לראותי ואמר שהוא חושב שזוהי הוויה נדירה והגיש קאטה. איזבל, האחות-הרחמניה הצרפתייה, אמרה שהילד נולד עם עיניו פקוחות והביט סביבו, והיא חשבה שהוא ישות מוגשמת באופן יוצא דופן. גם אבי אמר כך ואני הייתי כה שמח שיש לי בן. לא רציתי בלאמה או בטולקו, פשוט הייתי מאוד שמח שיש לי בן.
אני מתכנן לערוך בעתיד רטריטים ארוכים באסורה ובנאגי גומפה, ובני הבכור יוכל לנהל את המנזר. חשבתי שאלמד את בני הצעיר להיות ואג'רה מאסטר. יום אחד שאלו לשמותינו – שלי ושל ואשתי – ותהיתי מה מתרחש [לצורך בירור זהותם כהורי הגלגול החדש]. אחרי שרבג'ם רינפוצ'ה, דזונגסאר קיינטסה רינפוצ'ה, טולקו אורגיין טופגיאל וטולקו ראנגדרול נפגשו עם טרולשיק רינפוצ'ה וסיפרו לי על היאנגסי, הייתי שמח מאוד שמורה השורש שלי נולד במשפחתי. עם זאת הייתי עצוב על כך שאחרי זמן-מה אאלץ להיפרד מבני. סיפרתי כל זאת לאבי, שאמר שאל לי להיות צר-מוחין לגבי זאת, ושהיאנגסי יהיה המחזיק בקהמה ובטרמה של הנינגמה, כמו גם בכל ההעצמות, ההעברות והלימודים של הזרמים האחרים, בדיוק כמו ג'מיאנג קיינצה וואנגפו.
שמחתי מאוד שכאשר היאנגסי הגיע למנזר שצ'ן הוא קיבל יחס זהה לזה שקיבל דילגו קיינצה רינפוצ'ה, ושרבג'ם רינפוצ'ה וקהנדרו היו מלאי חיבה במיוחד כלפיו. עכשיו אני אשגיח עליו לכמה שנים, וכשהוא יגדל הוא יחיה במנזר של קיינצה, ויבוא לבקר אותנו. אני בטוח שהוא יהיה מעולה כמחזיק התורה, ללא איפה ואיפה.
תרגום: מיכל תשובה,
עריכה: מיכל סחף.

הצטרפות לקבלת חדשות הבלוג

חזרה לדף הראשי

1 תגובות:

Urgyen אמר/ה...

תודה!

הוסף רשומת תגובה