יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

לב פתוח, ראש פתוח - בגישת הדזוגצ׳ן

מאי 2009, סמינר דזוגצ'ן בקיבוץ קיבוץ קדרים: מורה טיבטי למדיטציה מסביר לקהל גדול של אנשים את ההבדלים הדקים בין שני היבטים עיקריים של התודעה. הוא עושה זאת באמצעות צליליו של פעמון טיבטי ובאמצעות שני גיליונות נייר A4, ותיאוריו צלולים ונהירים להפליא. במילים הוא מסביר דברים כה מורכבים ועדינים, דברים שייתכן ואחרים היו אומרים שנגמרו להם המילים כדי לתאר אותם. בכך, עושה המורה משהו מופלא: הוא הולך אל הקצה הרחוק ביותר של המילים כדי להצביע על מה שמעבר להן. והוא עושה זאת למען אלה מאיתנו, תלמידיו, שאינם מסוגלים להבין בלעדי המילים. זהו צוֹקנִי רינפוצ'ה, והוא מורה-מומחה למדיטציה מן המעלה הראשונה. בהזדמנות אחרת באותו הסמינר רינפוצ'ה מסביר לנו על חמישה היבטים, או חמישה סוגים, של האגו, ותוך כדי כך עומד על ההבדלים המנטליים והרגשיים שבין האנשים המערביים לבין האנשים הטיבטים. הוא עושה זאת באבחנה חדה כתער ובחוש הומור נפלא. מכיוון שרינפוצ'ה מלמד שנים רבות אנשים מערביים, היכרותו עימנו עמוקה, והוא מנגיש את שיעורי הדהרמה שלו אלינו בצורה המיטבית ביותר.

צוקני רינפוצ'ה מלמד בישראל
צוקני רינפוצ'ה מלמד בישראל

צוקני רינפוצ'ה הינו מורה חשוב בשתי שושלות של מסורות הדְרוּקפָּה-קָאגיוּ והנִינגְמָה. הוא נולד בשנת 1966 בקטמנדו, נפאל, כאחד מבניו של היוגי הדגול טוּלקוֹ אוּרגְיֵין רינפוצ'ה. בגיל שמונה זוהה ע''י הקרמפה ה- 16 כגלגולו השלישי של דרוּבּוָאנג צוקני, שבעצמו היה התגלמות של רֶצ'וּנְגפָּה, אחד משני תלמידיו העיקריים של היוגי הגדול מִילַרֵפָּה, ושל רַטנָה לִינגפָּה בשושלת הנינגמה. בין מוריו ניתן למנות כמה מן המורים הגדולים של המאה ה-20: אביו המנוח טולקו אורגיין רינפוצ'ה, קָהמְטרוּל רינפוצ'ה, דִילגוֹ קיֵינצֶה רינפוצ'ה, ניוֹשוּל קֶהן רינפוצ'ה ואַדֵאוּ רינפוצ'ה. צוקני רינפוצ'ה הוא אביהם הרוחני של שלושה מנזרי-נשים חשובים השייכים לשושלתו, שניים מהם בנפאל והאחד בנַנגְצֶ'ן שבמזרח טיבט, וכמו כן אב לחמישים ויותר מרכזי לימוד ותרגול הנמצאים באזור זה. רינפוצ'ה גם מבלה זמן רב במערב, ומקום מושבו נמצא בקְרֶסטוֹן שבקולורדו, ארצות הברית.

רינפוצ'ה מגיע אלינו שוב זו הפעם הרביעית, ואנחנו שמחים להזמינכם לריטריט מדיטציה "לב פתוח, ראש פתוח - בגישת הדזוגצ׳ן" בהנחייתו. רינפוצ'ה יסקור את המדיטציה על כל היבטיה ושלביה – מהיסודיים ביותר ועד למתקדמים ביותר. הוא ילמד אותנו איך לעבוד עם הגוף העדין ואיך לפתח את ה"אהבה המהותית", סימן ההיכר של האדם הפתוח והחופשי, החי במלואו.

מאת שלמה ש. שפרינגר
הצטרפות לקבלת חדשות הבלוג
חזרה לדף הראשי של הבלוג

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה