יום רביעי, 24 ביולי 2013

שיעור מאת פקצ'וק רינפוצ'ה לתלמידיו

"חברים יקרים, קרובים ורחוקים:

אני מקווה שכולכם מרגישים טוב ושתרגול הדהרמה שלכם מלבלב ופורח. ב- 10 באפריל, כאן במנזר הראשי בבודההנאת' שבקטמנדו, צ'וקלינג רינפוצ'ה החל להעניק לנו ברוב נדיבותו את ההסמכות וההדרכות שבעל-פה של הקוֹנצ'וֹק צִ'ידוּ (התגלמותם של היקרים מכל), סדרת שיעורים של אוצרות מבורכים המתמקדים בגורו רינפוצ'ה ושנתגלו ע''י המורה הגדול גַ'טסוֹן נִינגפּוֹ (1585 – 1656). הסמכות אלו אורגנו במיוחד בשביל הלאמות והמתרגלים מכל הכפרים שברחבי נפאל, ולאמות שבאו מלמעלה מארבעים מחוזות ירדו לקטמנדו כדי להשתתף באירוע החשוב כל כך. בעוד שחמש מאות ויותר הלאמות האורחים ישבו בתוך אולם המקדש הראשי יחד עם הנזירים והנזירות שלנו, כל אזור המדשאה בחזית המנזר והחצרות מסביב היו דחוסים בעוד לאמות, נזירים, נזירות ואנשים שאינם נזירים שבאו בשמחה כדי לקבל את ההסמכות הנדירות הללו. כל האירוע מומן ע''י הארגון שלנו, וכלל ארוחת צהריים לכל הנוכחים (1300 ק''ג של אורז ליום!), כמו גם אספקת מים לכל היום ותה אחר-הצהריים. כמובן שההוצאות היו גדולות, אבל הייתה זו הזדמנות נהדרת לתרגל נדיבות, ובנוסף על כך היה זה מעורר השראה כמו תמיד לראות את הנדיבות, הדבקות והכרת התודה הבלתי נלאות של אנשי ההימאלאיה, שלמרות היותם עניים יחסית הביאו שפע של מנחות יום אחר יום. סיימנו אתמול עם העצמת אריכות הימים בה השתתפו מעל 15,000 איש, אשר כולם חיכו במסירות בתור ארוך מול המנזר למרות החום, האבק והצפיפות, כדי לקבל את הברכות. בתשע בערב, לאחר שכולם קיבלו את הברכות, התחלתי למסור את השיעורים האחרונים של ריטריט תשע היאנות. בריטריט השתתפו תלמידים רבים שבאו ממקומות שונים ברחבי העולם, בנוסף לכשלושים נזירים ונזירות צעירים מן המנזר שלנו. 


במהלך ריטריט תשע היאנות, כשהשיעורים דחוסים בתוך לוח-הזמנים הצפוף של ההסמכות, שוחחנו בפרוטרוט אודות שנים-עשר הקשרים של ההתהוות המותנית, אשר בהם מתמקדים הפְּרַטיֶקָהבּוּדהוֹת (הבודהות המשיגים את ההתעוררות או הארה בעצמם ולמען עצמם בלבד). השיעור של שנים-עשר הקשרים של ההתהוות המותנית הינו עמוק ביותר, משהו שעל כולנו, תלמידי הדהרמה, להגות בו שוב ושוב. שנים-עשר הקשרים מוסברים בפירוט רב ע''י הבודהה שאקיהמוני בסוטרות כמו סוטרת "נבט האורז”, בה אני ממליץ לכולכם להגות ולהרהר. ובייחוד, עלינו להבין את התועלת שבהבנת שנים-עשר הקשרים, כפי שהיא מוסברת כאן בקצרה:

 • באמצעות הבנתם של שנים-עשר הקשרים של ההתהוות-המותנית, תהפכו למיומנים מאוד בתרגול הדהרמה, מכיוון שעכשיו אתם רואים ומבינים שסמסארה והסבל שלכם למעשה נוצרים כתוצאה מן הבורות שלכם עצמכם, ולא בגלל שום דבר אחר או מישהו אחר. משהבנתם זאת תוכלו גם לדעת שהיכולת לוותר על הסמסארה ולהשיג את השחרור נמצאת בידכם;

 • באופן טבעי תתפתח בכם חמלה, ולא חמלה שטחית אלא חמלה אמיתית, חמלה מושרשת כלפי כל היצורים החיים שלכודים וסובלים במעגל הסמסארה כיוון שאינם מבינים את התהליך ואופן הפעולה של שנים-עשר הקשרים של ההתהוות המותנית;

 • תתעורר בכם תחושה עמוקה של אמון בתורתו של הבודהה אשר מגלה בפנינו בבהירות רבה כל-כך את הדרך לשחרור; ו-

 • תתעורר בכם הבנה גדולה מאוד באשר לדרך בה סיבות ותנאים גורמים לתוצאות הנובעות מהם; למשל, איך ביצוע של פעולות מסוימות בגוף ובדיבור (כמו השתחוויות, העלאת מנחות ותפילות) יכול לגרום לשינויים עמוקים בתודעתכם.

בשומרי בלבי את הברכות המהירות-לפעול ורבות-העוצמה של "ילוד הלוטוס", גורו רינפוצ'ה, ברצוני לבקש מכם לשמור את הנקודות שציינתי בזכרונכם – נדיבות, דבקות ומסירות, הכרת-תודה ושנים-עשר הקשרים של ההתהוות המותנית – ולעשות את המאמץ בכל יום להיזכר בהן ולתת להן לחלחל עמוק בלבכם.

כמו תמיד, עם הרבה תפילות ומשאלות, 

סרווה מנגלם, 
פאקצ'וק רינפוצ'ה"

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה