יום שני, 28 ביוני 2010

הכרזת מציאת התגלמותו החדשה של אדו רינפוצ'ה

המורה צוקני רינפוצ'ה השלישי, מתאר את השתלשלות הארועים
ממותו של מורו, אדו רינפוצ'ה, ועד מציאת התגלמותו החדשה.
המאמר
פורסם באתר "פונדריקה".
תרגום מאנגלית: טל פורת
עריכה: מיכל סחף


יינגסי אדו רינפוצ'האדו רינפוצ'ה

"אדו רינפוצ'ה השמיני (Adeu Rinpoche), היה אחד ממורי השורש שלי; הוא נפטר במנזר שלו, טְסֶצ'וֹ אשר בנָנְגְצֶ'ן שבטיבט, ביולי 2007. אדו רינפוצ'ה היה ידוע כאחד המורים הבודהיסטים הטיבטים הגדולים של המאה העשרים. הוא זוהה על ידי הוד קדושתו הקַרְמָאפָּה ה-16 והוכתר בגיל שבע; לימודיו את הדהרמה הקיפו את כל לימודי שושלת הדְרוּקְפָּה קָאגְיוּ, ובמהלך השנים הרבות בהן תרגל בהתבודדות, הוא התמחה בשש היוֹגוֹת של נָארוֹפה, כמו גם בלימודי המָהָאמוּדְרָה.

עם הגיעה של "המהפכה התרבותית", לנָנְגְצֶ'ן, נהרסה טְסֶצ'וֹ-גומפה ואדו רינפוצ'ה נשלח ל-15 שנים בכלא הסיני. בכלא הוא פגש מורים גדולים מהם למד שיעורים רבים. לאחר שיחרורו, עמל אדו רינפוצ'ה ללא לאות להקים מחדש את טְסֶצ'וֹ-גוֹמְפָּה ולהחיות את שושלת דרוקפה קאגיו, אשר אותה מסר פעמים רבות. הוא גם מסר את הוראות-האוצר (treasure teachings), של שושלת רָאטְנָה לִינְגְפָּה, שמהווה את הבסיס לשושלת צוֹקְני.

אדו רינפוצ'ה וצוקני רינפוצ'ה בטיבט
בשל הקשר ההיסטורי בין שושלת צוקני לטְסֶצ'וֹ-גומפה, ביליתי שם את שנת 1986 עמו. בתקופה זו התפתחה בינינו מערכת יחסים עמוקה של מורה-תלמיד. במהלך השנים שלאחר מכן שיתפנו פעולה בפרויקטים שונים של דהרמה, וזכיתי לקבל שיעורים יקרי ערך. מותו היה אבדה עצומה לדהרמה ולי.

אדו רינפוצ'ה
מייד לאחר מותו, כאשר הייתי בנָנְגְצֶ'ן גָאר (שם נמצא מנזר טְסֶצ'וֹ), פגשתי בצ'וגון רינפוצ'ה (Choegon Rinpoche), (צ'וגון הקודם היה מורו של אדו רינפוצ'ה וצ'וגון הנוכחי היה תלמידו), כמו גם בצַלְטרוּל רינפוצ'ה (Tsaltrul Rinpoche), אחיינו של אדו רינפוצ'ה. שלושתינו שוחחנו בינינו אודות הדרך בה נוכל למצוא את גילגולו הבא של אדו רינפוצ'ה, תוך שימוש בשיטות המסורתיות.

שנה לאחר מכן קבלתי טלפון מקֶנְפּוֹ בטְסֶצ'וֹ-גומפה, שסיפר שבידו של יוגי שנמצא בהתבודדות של שלוש שנים, יש מכתב שקיבל מאדו רינפוצ'ה. היוגי סיפר שאדו רינפוצ'ה אמר לו שהמכתב "יהיה חשוב למנזר בעתיד". בקשתי מהקנפו שישלח לי את המכתב בפקס. במכתב היה כתוב " צלטרול רינפוצ'ה יהיה יורשי בדהרמה ויורש גלגולי העתידי", המרמז כי אדו רינפוצ'ה ייוולד במשפחתו. הראיתי את המכתב לצ'וגון רינפוצ'ה, אשר לאחר מדיטציה אישר כי אדו רינפוצ'ה הינו בנו של צלטרול רינפוצ'ה.

צלטרול רינפוצ'ה, אדו יינגסי וצוקני רינפוצ'ה
בעת שהתכוננתי למסעי לטיבט, הגיע לנאפל שֶדְרוּב נימָה (Shedrup Nyima), התגלמותו של מורה השורש הראשון שלי, קְהָמְטְרוּל רינפוצ'ה (Khamtrul Rinpoche), ראש מסורת דרוקפה קאגיו של המזרח. כאשר סיפרתי לו לאן מועדות פני, הוא נתן לי חוט מיוחד, להגנה, עבור היאנגסי (כך נקרא גלגול חדש של מורה עד ליום הכתרתו).

צ'וגון רינפוצ'ה שלח לי מכתב אישור ותפילה לאריכות ימים, אותם הבאתי לננגצ'ן. שם, בטקס בטְסֶצ'וֹ-גומפה, הקראתי את שני המכתבים לקהל נזירים נלהב.

מסתבר שלפני מותו, אמר אדו רינפוצ'ה למספר נזירים ולאחיינו כי ייוולד לאותה משפחה – ואמר לצלטרול רינפוצ'ה, "אם יהיה בי הכוח אוולד כבנך."

צוקני רינפוצ'ה מקריא את המכתב של אדו רינפוצ'ה
פרט לכך, אנשים רבים מננגצ'ן ציפו להכרזתי עוד טרם מציאת המכתב, זאת בשל סימנים מופלאים שהתרחשו כאשר נולד התינוק. ביום לידתו חזו אנשים רבים בסימנים מבשרי טובות, במנזר, בבית החולים בו נולד ובביתו של צלטרול רינפוצ'ה. (ביקשתי מהקנפו אשר במקום שירשום את כל הסימנים שנצפו שם, אודותיהם אספר לכם בהזדמנות אחרת). מרגע הוולדו של התינוק ועוד לפני שהוכרז כטולקו, נהגו אנשי המקום לבוא ולהשתטח לפניו ולהגיש לו מנחות.

הנסיבות מנעו ממני להגיע לטיבט מייד לאחר קבלת המכתב מהקנפו, אך הייתי להוט לראות את הילד. לבסוף הגעתי לביתו שביוּשוּ והלכתי לבקרו. הוריו הזהירו אותי שבנוכחות זרים הוא מתבייש ושהוא עלול לבכות. אולם ברגע שראה אותי, היתה תחושה של זיהוי, כאילו הוא כבר מכיר אותי. הוא ניגש אלי מייד. היתה לי צמרמורת.

אדו יינגסי וצוקני רינפוצ'ה
חצי שעה מאוחר יותר, 30 נזירים בכירים, צלטרול רינפוצ'ה וסבו של הילד (רינפוצ'ה אף הוא) התאספו בבית ובמשך השעה הבאה זימרנו מנטרות לטקס הטיהור.

במהלך הטקס הוחזק הילד בידי אימו וחשבתי שיהיה לו טוב יותר איתה, אולם אז ראיתי שהוא שולח ידיו לעברי. הושבתי אותו בחיקי וכך הוא ישב מרוצה במשך חצי שעה של זמרה. הוא התרפק בחיקי כאילו היה אחד מילדיי. בעשותו כך, נזירים רבים פרצו בבכי, ולא הייתי רחוק מלהצטרף אליהם."

אדו יינגסי וצוקני רינפוצ'ה
~ צוקני רינפוצ'ה השלישי

אהבה וחמלה במסורת הדזוגצ'ן מאת צוקני רונפוצ'ה

צוקני רינפוצ'ה מזמין את תלמידיו למסד את הקשר עימו באמצעות קבלת "כרטיס מנדלה"

הצטרפות לקבלת חדשות הבלוג

חזרה לדף הראשי של הבלוג

1 תגובות:

Karma Sonam Lamo אמר/ה...

תודה על התרגום המרגש!

הוסף רשומת תגובה