יום שבת, 22 במאי 2010

אַוַלוֹקיטֶשְוָארָה האדיר

אוולוקיטשווארהמתוך מידע משלים עבור הטקסט "קריאה לגורו ממרחק"

אַוַלוֹקיטֶשְוָארָה, או בשמו הטיבטי צֶ'נְרֶזיג, הינו התגלמות החמלה. שני השמות רומזים לישות המביטה בעולם בעיניים אוהבות. הוא מייצג את טבעם החומל של כל הבודהות.
מנקודת המבט המוחלטת אין לאוולוקיטשווארה ראשית, אך ישנו סיפור המתאר את הפעם הראשונה בה הופיע בעולם. אוולוקיטשווארה הופיע כהתגשמות של הבודהה אמיטבהא, אשר ראה לנכון ליצור אותו כדרך נוספת לפעול לתועלתם של כל הברואים. הוא הקדיש עצמו למען טובתם של כל היצורים, ובודהה אמיטבהא הבטיח לו את עזרתו.
אוולוקיטשווארה התחייב לעולם לא להרפות משליחותו עד אשר יהיה היקום כולו חופשי מכל סבל, "כל עוד קיים אפילו יצור אחד שטרם הגיע להתעוררות, אעבוד למען טובת הכל. אם אפר אי פעם את הבטחתי, לו יתפרקו גופי וראשי לאלף חתיכות!" אך הגיע הרגע שבו אוולוקיטשווארה היה קרוב להיכנע, כאשר ראה כי לאחר ששיחרר אינספור יצורים מהגהנום, רבים אחרים זרמו לתוכו. מעומק יאושו, התפרק גופו לרסיסים. אז הרכיב אותו הבודהה אמיטבהה מחדש, והעניק לו גוף שבו יכול היה לפעול לתועלת היצורים המרגישים אף יותר מבעבר.
אוולוקיטשוורה מתואר לעתים כבעל ארבע זרועות, ולעתים כבעל שלושה-עשר ראשים ואלף זרועות. עם עין בכל אחת מכפות ידיו, מסמלת דמות זו את האופן שבו הוא רואה כל סבל ועוזר לכל היצורים. אוולוקיטשוורה פופולרי מאוד בקרב העם הטיבטי, אשר רואה בהוד קדושתו הדלאי לאמה ובקארמפּות את התגלותו הגשמית של אוולוקיטשוורה. הוא מופיע גם בדרכים אחרות, כמלכים או שרים, נזירים או אנשים פשוטים, ואף כבעלי חיים וחפצים, ובכל דרך שבה הוא יכול להועיל ליצורים חיים. המנטרה של אוולוקיטשווארה, אוֹם מָאני פָּאדְמֶה הוּם, הינה אחת המנטרות המוכרות ביותר, ותרגולים המבוססים על הדמייתו קיימים בכל הזרמים של הבודהיזם הטיבטי.

"קריאה לגורו ממרחק": מידע משלים עבור הטקסט

הצטרפות לקבלת חדשות הבלוג

חזרה לדף הראשי של הבלוג

1 תגובות:

Unknown אמר/ה...

תודה רבה !

הוסף רשומת תגובה