יום חמישי, 6 במאי 2010

מעגלי למידה


בשעה טובה תורגמה לעברית ועלתה לרשת חוברת למידה המבוססת על ספרו של הדלאי-לאמה "אתיקה למילניום החדש" (הספר יצא בעברית תחת השם "חוכמה עתיקה לעולם חדש", בהוצאת הדים). החוברת מיועדת ללוות קבוצות למידה עצמאיות, וכוללת את תקציר הרעיונות המרכזיים בכל פרק בספר, שאלות לדיון והצעות לתרגול עצמאי עבור כל אחד מן הנושאים. קרן הדלאי-לאמה מעודדת התגבשות של מעגלי למידה כדרך לשקול ולהגדיר-מחדש, במסגרת קבוצתית, את מושג האתיקה בחיינו. הספר והחוברת דנים בנושאים כגון: מהי התנהגות אתית; מהו אושר, מה מונע מאיתנו להשיגו ומה מאפשר אותו; כיצד נוכל לקדם את השלום בתוכנו, בסביבתנו הקרובה ובעולם.

החוברת נכתבה על ידי החברים במעגל למידה בארה"ב, אשר גיבשו אותה מתוך ניסיונם בעבודה קבוצתית מסוג זה, וביקשו לחלוק עם אחרים את המלצותיהם על מנת להפוך חוויה משמעותית ומעשירה בחייהם לנחלת הכלל. עבודה זו מתאימה הן לקבוצות בודהיסטיות, המעוניינות להעמיק את לימודן בתפיסת האי-אלימות הבודהיסטית; ולמי שאינו בודהיסט, אך מרגיש רצון לבחון באור חדש את המקורות לקונפליקטים בחיינו ואת האפשרויות לפתרונם.
החוברת ניתנת להורדה חינם באתר קרן הדלאי לאמה, שם ניתן למצוא את החוברת במגוון שפות נוספות, וכן גרסה מיוחדת (באנגלית) המיועדת לעבודה עם אסירים.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה