יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

שובו של טולקו אורגיין ינגסי רינפוצ`ה

טולקו אורגיין ינגסי רינפוצ'האנו שמחים להודיע שבשעה 3:45 אחר-הצהריים, יום שבת ה 21 לנובמבר 2009, טוּלְקוּ אוּרגְיֶין יַנְגסִי רִינפּוֹצֶ'ה הגיע היישר מדלהי בטיסה של אינדיאן-איירליינס אל נמל התעופה טְרִיבּוּבַן שבקטמנדו. יחד עם הוריו, נֶטֶן צ'וֹקְלִינְג רינפוצ'ה וקְהַנדְרוֹ טֶנְזִין צ'וֹיָאנְג גְיָארִי, ליוו את ינגסי רינפוצ'ה בדרכו לנפאל צוֹקְנִי רינפוצ'ה, לאמה נַמְדוֹל גְיָאטְסוּ ושני עוזרים. כה רבה הייתה השמחה וההתרגשות באוויר! אחר-צהריים הזה היה דומה מאוד ליום בו נחת ינגסי רינפוצ'ה בנמל התעופה טריבובן בנובמבר 2008, כשהגיע לראשונה לנפאל לכבוד האירוע המיוחד של הכתרתו במנזר קָא-נִינְג שֶדְרוּבּ לִינְג.

טולקו אורגיין ינגסי רינפוצ'הבשדה התעופה, יותר מ 30 לאמות, נזירות וחסידים שאינם-נזירים ערכו קבלת-פנים שמחה יחד עם טְסִיקִי צ'וקלינג רינפוצ'ה, פָּאקְצ'וּק רינפוצ'ה, נשותיהם ומשפחתם, וכן צ'וֹקִי נִימָה רינפוצ'ה. גם אשתו ואמו של צוקני רינפוצ'ה היו שם, וכן טֶנְפָּה יַרְפֶּל ובנו, טָאשִי. גם אַנִי מָאיָה, הנזירה הראשית של נָאגִי גוֹמְפָּה ועוזריו הקרובים של טולקו אורגיין רינפוצ'ה בעשורים האחרונים נכחו בקבלת-הפנים שנערכה לכבוד ינגסי רינפוצ'ה.

כפי שעשה בשדה התעופה שנה קודם לכן, בשלווה ובחן קיבל ינגסי רינפוצ'ה את הקָאטוֹת (הצעיפים הלבנים) מכל אדם שבא לקבל את פניו. בחיוך, הוא נגע עם מצחו בשלהם. משראה עובר-אורח נפאלי שהיה בקהל את הילד המיוחד, עצר מייד והשתחווה לפניו. ינגסי נענה מייד ובחמימות נגע עם מצחו גם במצחו של הבחור הזה.

טולקו אורגיין ינגסי רינפוצ'המספר רגעים מאוחר יותר, הלאמות הרמים וכל הפמליה פנו אל קא-נינג שדרוב לינג שם בחצר המנזר נפגש ינגסי רינפוצ'ה עם אסיפה גדולה של נזירים, נזירות וחסידים שאינם נזירים. למרות שכנראה היה עייף מנסיעותיו, בחיוך ובסבלנות קיבל ינגסי את הקאטות מכל אחד ואחד מבין יותר מ 300 הנזירים, הנזירות, כמו גם מן המקומיים הנפאלים, הטיבטים, ומאנשים מערביים. עננים של קטורת התאבכו באוויר בעוד החצוצרות מריעות מן הגגות, מודיעות על בואו של הלאמה החשוב.

לאחר שהשתחווה אל הבודהה הזהוב בביקור קצר שערך במקדש הראשי לשם כך, ינגסי רינפוצ'ה וכל המשפחה המלוכדת של הלאמות הרמים פרשו אל חדריו הפרטיים והחמימים של צ'וקי נימה רינפוצ'ה כדי לנוח, ליהנות מתה, מספלים של אורז מתוק וחגיגי ומשיחה קלה.

טולקו אורגיין ינגסי רינפוצ'ה, ניוֹשוּל קֶהן ינגסי רינפוצ'ה, צ'וקלינג רינפוצ'המספר דקות מאוחר יותר הופיע בחדר ניוֹשוּל קֶהן ינגסי רינפוצ'ה כדי לברך את טולקו אורגיין יגנסי לשלום. התלוותה אליו אשתו הבהוטאנית של ניושול קהן רינפוצ'ה המנוח. שני הילדים בגודל דומה ונדמה שהם בני אותו הגיל. נראה היה שמייד נהנו האחד מחברתו של רעהו. בעבר, ניושול קהן רינפוצ'ה וטולקו אורגיין רינפוצ'ה – שניהם מורי דזוגצ'ן מפורסמים – היו חברים קרובים במיוחד, עם הערצה וכבוד עמוקים איש לרעהו.

כמה נפלא היה לראות אסיפה כזו של יצורים מוארים יחד בחדר אחד. נראה היה שאור הנברשת שבמקדשו של צ'וקי נימה רינפוצ'ה זרח ביתר חמימות ובבהירות מאשר אי-פעם קודם לכן! בינתיים, בקומה התחתונה שבחצר אנשי המנזר הציעו את אותו התה המתוק ואותה מנת אורז חגיגית לכל מי שבא להביא קאטה.

כולם החזיקו בדעה שהיה זה יום מרגש ביותר וסיבה לעליצות וחגיגה גדולה!

כתבה מקורית באתר של המנזר קא-נינג

סרטון וידאו

חזרה לדף הראשי

3 תגובות:

Urgyen אמר/ה...

מרגש... תודה, שאנטי!

Karma Sonam Lamo אמר/ה...

תודה!

Lonlysky אמר/ה...

תודה לכם חבר'ה, תודה :-)

הוסף רשומת תגובה