יום רביעי, 30 בדצמבר 2009

דהרמה בעברית: הלימוד של התירגולים המקדימים על פי הסבריו של צ`וקי נימה רינפוצ`ה

התירגולים המקדימיםסנגהה יקרה,
כעת ניתן להודיע בשמחה ובאהבה כי הודפסו 50 העתקים של ספרוני "נגונדרו - הלימוד של התירגולים המקדימים על פי הסבריו של צ'וקי נימה רינפוצ'ה" בעברית! כפי שפורסם קודם, זהו תרגום מודפס הראשון של צ'וקי נימה רינפוצ'ה לעברית פרי תרגומו המדויק של שלמה ובעריכתה השקדנית של מיכל.

צ'וקי נימה רינפוצ'הרינפוצ'ה בירך את כולנו לאחר שהנחנו על ברכיו את 5 העותקים הראשונים והדפסה של העתקים נוספים למען מתרגלים בישראל.
כעת 50 העתקים הודפסו וניתן לקבל אותם תמורת תשלום סמלי של 10 ש"ח (עלות ההדפסה).






אם הנכם מעונינים בעותק או כמה עותקים לשימוש של חברים בקבוצת תרגולכם, אנא צרו קשר בדוא"ל.


לו יהי שזה יהיה תרגום ראשון מיני רבים של צ'וקי נימה רינפוצ'ה ומורים יקרים אחרים, שכל המחפש לימוד אותנטי של מורינו בעברית יזכה לכך במהרה!

ציטוטים נבחרים מהחוברת:

מתוך הקדמת המתרגם והעורכת, "מספר מילים על התרגום העברי" -

"החוברת שלפניכם הינה תרגום של תרגום; הנוסח העברי מתבסס על הנוסח האנגלי, אשר נכתב על פי לימוד בעל-פה שניתן בשפה הטיבטית. אופי מיוחד זה מציב מספר קשיים, הן למתרגם והן לקורא. העיקרי שבהם הוא היעדר אוצר-מילים בודהיסטי מוסכם בעברית. אוצר-מילים שכזה הולך ומתפתח בארצנו, אולם עדיין קיימים מושגים רבים – באנגלית, טיבטית וסנסקריט – אשר אין להם מקבילה עברית סבירה, או, לחלופין, כאלה שיש להם יותר מתרגום אפשרי אחד. במקרים אלה בחרנו את המילה שנראתה לנו כמבטאת בצורה הטובה ביותר את משמעות המילה בהקשר שבו היא מופיעה, והשתדלנו לצמצם את השימוש במילים לועזיות אשר שגורות על לשונם של הבודהיסטים בישראל. גישה זו הושפעה בין השאר מן הרצון המפורש שהביע רינפוצ'ה כי הבודהיזם יילמד בשפתן המקומית של הארצות השונות."


מתוך הפרק "התרגולים המקדימים הרגילים: ארבעת משני-התודעה" -

"כשאנו מדברים על טבענו המהותי, ארבעת משני-התודעה הם תנאים תומכים. ארבע ההתבוננויות הכלליות הללו מסייעות לנו להיות כנים יותר בשאיפתנו לממש את הדְהַרְמָה. בפרט, הן הדרך להפנות את מחשבתנו אל האמת המהותית, אל מה שחשוב באמת."


מתוך הקדמה לפרק "התרגולים המקדימים המיוחדים" -

"כל רמות ההוראה של התרגול הבודהיסטי הן מועילות, הגיוניות ומלאות משמעות, וכשמיישמים אותן הן פועלות. הדבר נכון לגבי התרגולים המקדימים הרגילים והמיוחדים בהתחלה, עד, וכולל, התרגולים של המַהַמוּדְרָה והדְזוֹגְצֶ’ן. כולם מועילים במידה שווה; כולם הגיוניים במידה שווה. במילים אחרות, הם מיועדים לפעול, והם אכן פועלים. עוסקים ,(Ngondro) התרגולים המקדימים המיוחדים, הנְגוֹנְדְרוֹ בטיהור התודעה ממְעַרְפֵּלים (באופן מסורתי הטקסטים הבודהיסטים-טנטריים מונים שני סוגים: המערפלים הרגשיים והמערפל הקוגניטיבי. המערפלים הרגשיים הם: תשוקה, כעס, אשליה או בערות, גאווה וקנאה. המערפל הקוגניטיבי הוא התפישה השגויה שמפרידה בין סובייקט, אובייקט ופעולה). הם עוסקים גם בהבאה לשלמות של צבירת הסגולות הטובות והחוכמה בדרך פשוטה מאוד, שאינה דורשת מאמץ רב והינה יעילה ביותר. הם ידועים גם כארבע הפעמים, או לעתים חמש הפעמים, מאה-אלף התרגולים המקדימים. התרגולים המקדימים הם לקיחת מקלט ובּוֹדְהִיצִ’יטָּה (תודעת התעוררות), המדיטציה על וַגְ’רָהסַטְוָה, הגשת מנחת מַנְדַלָה וגוּרוּ-יוגה. טיהור ממְערפּלים הוא הדרך לסילוק נסיבות לא רצויות. הבאה לשלמות של שני סוגי הצבירה היא הדרך ליצירת נסיבות רצויות ותנאים מועילים."


מתוך סיכום -

נְגוֹנְדְרוֹ נקרא תרגול מקדים, אך באמת, הוא מכיל את החלק העיקרי של התרגול עצמו. תמיד ישנה נקודה בכל אחד מהתרגולים הללו בה אנו מנסים להשיל את כל המושגים ולהישאר במצב הטבעי. כך הוא בלקיחת מקלט ובתרגול של וַגְ’רָהסַטְוָה. בסוף כל פרק תרגול, לאחר שאנו מתמזגים עם מצב התודעה של וַגְ’רָהסַטְוָה, אנו נשארים חופשיים מכל התקבעות. גם כשאנו מעלים כמנחה את המַנְדַלָה הפנימית ביותר, זוהי המנחה של השתחררות מכל הרעיונות. תרגול מצב התודעה הטבעי
הינו גם התרגול של הגוּרוּ- יוגה. תרגול הנְגוֹנְדְרוֹ יוצר את הנסיבות למימוש מצב ההגשמה אשר קיים בנו מטבענו, טהור ומושלם. מתרגלים רבים עשו זאת בעבר באמצעים אלה. אנחנו פשוט הולכים בעקבותיהם; אנחנו הופכים לעוד מתרגל אשר יגיע להגשמה באמצעות התרגולים המקדימים."

חזרה לדף הראשי

1 תגובות:

Lonlysky אמר/ה...

נהדרר!! :-)

הוסף רשומת תגובה