יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

ביקור של סנגהה בגומדה אוסטריה

ביקור של סנגהה בגומדה אוסטריה

כפי שהובטח, הנה העדכון על ביקורנו באוסטריה, ממנה חזרנו לפני כיומיים. בברכת מורינו היקר צ'וקי נימה רינפוצ'ה, ההגעה לגומדה אוסטריה וכל ההכנות הנלוות אליה (קבלת חופשות מעבודה, כספים לטיסה וכו) עברו ללא מכשולים, עד כדי כך שהיה נדמה לפעמים שיד קסומה מכוונת אותנו ושומרת עלינו שהכל יתרחש ללא הפרעות ומכשולים.

ביום הראשון, נוכחנו בפוג'ת "נגאקסו" – זוהי פוג'ה לטיהור ותיקון נדרים שניזוקו ומעשים שליליים, שמתבססת על גורו רינפוצ'ה ו- 12 ההיבטים שלו, וכוללת את 100 האלוהויות השלוות והזועמות, הגשת מנחות וטקסטים רבים של וידוי וטיהור.כדי לערוך נגאקסו פוג'ה בצורה אופטימלית חייבים בנכחותם של מאסטר, נזירים בעלי נדרים נקיים, מתרגלים משני המינים. לא בכל מקום במערב יש את כל שגורמים הללו ולכן אירוע כזה במערב מיוחד במינו. איחלנו לכולם ובמיוחד לסאנגה הישראלית שגשוג והתפתחות. רינפוצ'ה מאוד התרגש לראות אותנו, והדגיש בכמה הזדמנויות את כוונתו להגיע ללמד בארץ ברגע שיתאפשר.
ביום השני להיותנו באוסטריה חגגנו יום הולדת לרינפוצ'ה באוירה משפחתית וחמה של תלמידיו. התלבטנו תחילה מתי למסור את המתנה (האם בפגישה פרטית או במהלך החגיגה עצמה), אך האוירה המשפחתית וחמה במהלך החגיגות לא השאירה צל של ספק, כולנו בכל העולם גומדה אחד גדול ותלמידים היקרים של מורינו ולכן מסרנו את המתנה במהלך החגיגות. רינפוצ'ה מאוד התרגש מכל חלקי המתנה. הוא דפדף ביסודיות בכל הדפים של האלבום, שאל על האנשים ומאוד התרגש לראות את תלמידיו מביטים אליו מדפי הספר. כמו כן הוא שמח לראות את תמונותיו מביקורים הקודמים צחק והראה לתלמידיו האוסטרים את התמונות מישראל (במיוחד את ירושלים וים המלח...).
רינפוצ'ה מאוד התרגש מאיחולים והסברים ששמנו בשם כולם בתוך הספר וכן מברכה של שלמה שהקראתי לו. אחרי כל זה הגיע שלב המתנה הכספית, כמו שמרטין פרסם קודם, ההירתמות של כולנו שברה הפעם שיאים של נדיבות, כבוד ותמיכה הדדית. ולכן אספנו כספים לתמיכה של 3 נזירים ולא רק נזיר אחד כמו שאיחלנו תחילה. צ'וקי נימה רינפוצ'ה קיבל את המתנה עם הרבה התרגשות ואושר בעיניים. רינפוצ'ה אמר שהוא חש באהבה ומסירות של תלמידיו מישראל, הבטיח לבוא, וביקש מאיתנו להמשיך את פעילותינו תוך שמירה על אהבה והרמוניה וכבוד הדדי בתוכינו. בנוסף לזה רינפוצ'ה ביקש להמשיך לתרגל (איש ותרגוליו) כמה שיותר, ואם אפשר להפגש לתרגולים משותפים. כמו כן הוא אמר שיבוא לארץ בזמן המתאים.

צ'וקי נימה רינפוצ'ה

בהמשך הסמינר קיבלנו לימוד על חלקו השני של הספר "The flight of the Garuda " -אלה שירי ההארה של יוגי המדהים שאבקאר צוגדרול ראנדרול. שירים אלו רווים בהוראות לתרגול דזוגצ'ן. הלימוד היה מדהים בישירותו, עומקו וכנותו. כולנו ישבנו עם דמעות ותלמידים רבים בכו מאושר אחרי כל הרצאה.
במהלך שהותינו בגומדה אוסטריה, הזדמן לנו כמה פעמים לדבר עם רינפוצ'ה באופן אישי, לספר על מצב תלמידיו בארץ ולספר על פעילותינו כגון תרגולים משותפים, 2 ריטריטים משותפים במהלך שנה אחרונה. הוא שמח לשמוע על כך שאנו מסוגלים לתרגל ביחד, אך יותר מכך ושמח על אוירה חמה, מעודדת ומכבדת ששוררת כעת בסאנגה, וביקש להמשיך בפעילותינו השונות גם בשנה הבאה תוך שמירה על יחסים חמים ואוהבים ביננו.
כמו כן הבאנו לרינפוצ'ה 5 עותקים מודפסים של תרגום " נגונדרו - הלימוד של התירגולים המקדימים על פי הסבריו של צ'וקי נימה רינפוצ'ה” לעברית. זהו תרגום מודפס ראשון של לימוד של רינפוצ'ה בעברית, פרי עמל רב של שלמה בתרגום, מיכל בעריכה, ורבים מחברי סאנגה אשר תמכו, יעצו ועשו למען יציאת תרגום זה לעברית בצורה היפה ביותר. רינפוצ'ה ראה את התרגום ומיד אמר "excellent, excellent job " וביקש מיוזמתו לשמור עותק אחד לעצמו. ולכן כעת יש לנו 4 עותקים חתומים ומבורכים ע"י רינפוצ'ה וברכה להדפסת 50 עותקים נוספים למען קהילת מתרגילים בישראל.
ביום האחרון של הסמינר, נקראנו לחדרו של רינפוצ'ה ביחד עם נציגים מגומדה העולמי. היו בפגישה תלמידים מארה"ב, צ'כיה, אוסטריה, גרמניה, אנגליה, מקסיקו וישראל. רינפוצ'ה הדגיש כמה הוא שמח לראות את תלמידיו ממקומות שונים בעולם חולקים כבוד ואהבה זה לזה, עוזרים אחד לשני וחולקים אהבה גדולה לדהרמה. הוא ביקש שכולנו נשמור על קשר חם ואוהב, ניצור ערוץ תקשורת ואפשרויות לשיתופי פעולה לפיתוח ושגשוג של כל המרכזים של רינפוצ'ה בעולם, בהדגשה ש"כולנו גומדה אחד". הפגישה היתה מרגשת מאוד וכולנו בכינו מאושר.
זהו, מי שעדייו קורא את שורות אלו, תודה על הסבלנות, וסליחה על האורך, טעויות וניסוחים מתלהבים. קארמה סונם לאמו

חזרה לדף הראשי

5 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מקסים! כיף לשמוע :-)

Samten Lhundrup אמר/ה...

המון תודה על הדיוח. התרגשתי מאד! הצלחת דרך המילים שלך לתפוס את האהבה הרבה של רינפוצ'ה.

שנה טובה לכולנו. שנצליח ליישם ולהגשים את דבריו של רינפוצ'ה

Unknown אמר/ה...

תודה רבה על העדכון.מאוד מרגש לקרוא את הדברים.

Lonlysky אמר/ה...

נהדר! הלוואי וגם אני יכולתי להיות איתכם. מי ייתן ורינפוצ'ה יגיע בקרוב אלינו שוב.

Urgyen אמר/ה...

הוא יגיע!

הוסף רשומת תגובה