יום חמישי, 6 באוקטובר 2011

הודעה לקוראיו היקרים של הבלוג

קוראים יקרים,

רבים מכם עוקבים אחר רשומותינו מזה זמן מה, קוראים את התרגומים השונים המתפרסמים בו מעת לעת או מתעדכנים בפעילויותינו השונות, אולם מסיבות שונות, טרם השתתפו בפועל במפגשי דהרמה. לרגל ביקורו של הנזיר לאמה טנזין שנחת זה עתה בישראל, אנו רוצים להזמין אתכם מקרב לב לנצל את ההזדמנות הנוכחית ולהשתתף במפגשי הדהרמה, בהם תפגשו מתרגלים – ותיקים וחדשים – ומורה אותנטי שכמותו מגיעים לארץ רק לעתים רחוקות. לאמה טנזין יעביר בתקופת חופש סוכות מספר הרצאות, סמינרים וריטריטים, העשויים לעניין כל מי שחושב להתחיל וליישם את הדהרמה בחייו, ובייחוד את אלה המתעניינים במסורת הבודהיזם הטיבטי, בה מושם דגש רב על קשר ישיר עם מורים המגלמים בחייהם את התרגול.

הנזיר לאמה טנזין
בית הדהרמה פתוח לכל אלה המתרגלים את הדהרמה או מתעניינים בה. כעת אנו פונים בייחוד אליכם, אלה מכם שמעולם לא הזדמנו לפעילות דהרמה, לבוא ולקחת איתנו חלק במפגשים עם לאמה טנזין. כאשר מורה מסוג זה מגיע לארצנו זוהי הזדמנות יוצאת דופן ואולי אף בלתי חוזרת. קל לחשוב שתהיה הזדמנות נוספת, שאולי בפעם הבאה נלך, שעכשיו עדיין איננו מוכנים. אולם באמת, לא כך הוא הדבר. החיים ואנחנו נמצאים בשינויים מתמידים, ומי יודע אם התנאים הטובים שיש לנו עכשיו ימשיכו להתקיים גם בעתיד. אולי המורים לא יוכלו להגיע יותר, אולי אנחנו לא נוכל להגיע, ומי מאיתנו יודע אם אנחנו או הם נהיה עדיין בחיים... מאמצים רבים נדרשו כדי לאפשר את ביקורו הנוכחי של לאמה טנזין בישראל, ונשמח אם אנשים רבים ככל האפשר יפיקו ממנו תועלת כל עוד הדבר מתאפשר.


עד לפני זמן לא רב, לא רק שחומרים מעין אלה המתפרסמים בבלוג שלנו (ובעברית!) היו נדירים עד מאוד וכמעט בלתי נגישים לקהל הרחב, אלא מורים חיים היכולים ללמד שיעורים אלה באופן ישיר ובלתי-אמצעי לא הגיעו לארצנו כלל. מי שרצה ללמוד מהם היה צריך להטריח את עצמו בגופו למקומותיהם ופעמים לא מעטות גם ללמוד את שפתם כדי לקבל מהם את שיעוריהם. בשנים האחרונות המצב השתנה לטובה עד מאוד: המורים מטריחים את עצמם ומגיעים עד אלינו, ופעמים לא מעטות אף דוברים אנגלית, שפה שגם אלה מאיתנו שאינם מומחים בה עדיין יכולים להבינה. איננו חייבים לנסוע להודו, טיבט או סין כדי ללמוד מפיהם של מורים אותנטיים, שכן כיום הם מגיעים כמעט עד לפתח ביתנו, וזהו דבר שאינו מובן מאליו כלל וכלל.

קשה לעתים לבצע את המעבר מהתעניינות בלבד להשתתפות פעילה, אולם כמו שאומר פתגם עתיק, 'קריאת המתכון לא תשביע את הרעב.' לכן, מעומק לבנו אנחנו מזמינים אתכם לבוא אל בית הדהרמה ולהשתתף בפעילויותיו, או לפחות להתנסות בהן.

ולאלה מכם אשר מתרגלים את הדהרמה מזה זמן מה, ומתלבטים משום שהנכם שייכים לזרמים אחרים של הבודהיזם, אנא זכרו כי בית הדהרמה נועד לאפשר מפגש למתרגלים בני מסורות שונות, וגם אתם מוזמנים בחום רב למפגשים עם לאמה טנזין!

בברכת אושר, שמחה ורווחה לכם ולכל היצורים החיים ללא-יוצא מן הכלל,
צוות בית-הדהרמה

לפרטים על הביקור לחצו כאן



הצטרפות לקבלת חדשות הבלוג
חזרה לדף הראשי של הבלוג

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה