יום חמישי, 9 באפריל 2009

ביקור סנגהה בנפאל פברואר-מרץ 2009

צ'וקי נימה רינפוצ'ה ופקצ'וק רינפוצ'ה עם המתרגלים הישראלים

את ראש השנה הטיבטי, לוסאר, בילינו בנפאל. הגענו למנזר קא-נינג זמן-מה לפני לוסאר, והתקבלנו בשמחה ובחמימות על ידי המורים, שגילו עניין ומעורבות בנעשה בארץ, במצב הבטחוני ובשלומם של המתרגלים הישראלים. שמחנו לפגוש חברים מבין קהילת המתרגלים העולמית, שחלקם מתגורר בנפאל דרך קבע וחלקם הגיע כמונו לביקור קצר.

בימים האחרונים של השנה התקיימו כרגיל מספר ימים של תרגול אינטנסיבי, שבמהלכם נערכו פוג'ות וג'ריקילאיה הנמשכות יום שלם; השתדלנו לבקר כל יום במנזר למשך חלק מהפוג'ה לפחות, ובנוסף ערכנו עליות לרגל למקומות קדושים ומיוחדים בסביבה, כגון: נאגי גומפה, מנזר לנשים ומושבו של טולקו אורגיין רינפוצ'ה; אוסל לינג, מושבו של צוקני רינפוצ'ה; מקדש הקופים בסוויימבונאת; מערת אסורה בפרפינג, שבה תרגל פדמהסמבהווה את הסדהנה של וג'ריקלאיה וסביבה הוקם מנזר קטן ומרכז ריטריטים. בפרפינג זכינו לצפות באירוע המציין את סיומו של ריטריט בן שלוש שנים, כאשר הגיעו צ'וקי נימה רינפוצ'ה ופאקצ'וק רינפוצ'ה כדי לשחרר את הנזירים מהתבודדותם הממושכת בטקס מיוחד. מערת אסורה בפרפינג

ביום האחרון של הדרובצ'ן נערכו כרגיל הריקודים הטקסיים וטקס האש השורף את כל הקשיים, המכשולים והקארמה השלילית ומפנה את הדרך לשנה חדשה טובה יותר. קולות הזיקוקים הפחידו לא רק את הילדים, וכמה מקרים שנדמו קרובים מדי לתאונה ארעו במהלך הטקס, אולם אלה לא פגמו בעוצמתו המיוחדת עבור המבקרים הרבים שהגיעו לצפות בו.

לוסאר עצמו לא נחגג השנה במנזר. לבקשתו של הדלאי-לאמה נמנעו במנזרנו, כבשאר קהילת הטיבטים וידידי טיבט, מלציין את החג כרגיל, וזאת על רקע האירועים הקשים בטיבט בשנה האחרונה. דלת האולם הראשי היתה סגורה בבוקר השנה החדשה, אולם מבקרים לא מעטים הגיעו כדי לברך את המורים, ולתת מנחות וצעיפי קאטה. לאחר קבלת הפנים הצנועה של הבוקר הצטופפנו בחדרו של פקצ'וק רינפוצ'ה כדי לקבל שיעור על טקסט שטרם תורגם.

ארועים אלה התקיימו באווירה נעימה של ידידות ואחווה בקרב המתרגלים המקומיים והאורחים, בני ארצות שונות, גילים שונים ותרבויות שונות. זכינו להכיר אנשים חדשים ולהעמיק את קשרינו עם חברים ותיקים, ללמוד זה מזה ולעזור זה לזה. למרות לוח הזמנים הצפוף מצאו מורינו את הזמן על מנת להעניק לנו לימוד, עצה, וכל הדרוש כדי לתמוך בנו ולקדם אותנו בעבודתנו הרוחנית. ההזדמנות להיווכח שוב בנדיבותם, חוכמתם וטוב ליבם, והדוגמה האישית שהם מציבים בהיותם התגלמות התורה שהם מלמדים, העניקה לנו השראה וכוח להמשיך בתירגולנו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה